Představte si, že se vaše dítě ze školy vrací s úsměvem a nadšeně vám vypráví, co všechno zažilo a naučilo se.
To je smyslem školního poradenství. To je cíl naší spolupráce.
Co společně zvládneme?
Škola je místem objevování, ale i výzev. Děti, které si nesou zranění z raného dětství nebo mají specifické potřeby, často zažívají ve škole zklamání nebo pocit selhání.
Společně se podíváme na to, co se vašemu dítěti nedaří – a objevíme, co se mu dařit může.
Budeme hledat silné stránky vašeho dítěte a postavíme na nich pevný základ pro učení.
Nabídnu vám sadu konkrétních činností a metod, které budeme společně dělat – doma i ve spolupráci se školou.
Pomohu vám pochopit, kde se dítě „ztratilo“, proč je pro něj učivo těžké a jak ho znovu motivovat.
Někdy se musíme vrátit na úplný začátek – ale právě tam najdeme prostor pro první malý úspěch, který dítěti vrátí chuť pokračovat.
Jak podpora probíhá?
Můžete využít úvodní 10minutovou konzultaci zdarma, během které zmapujeme situaci a nastavíme individuální plán podpory.
Po vašem odsouhlasení se domluvíme na konkrétním plánu a frekvenci konzultací, které povedou k cíli, který si společně stanovíme.
Pro koho je služba určena?
Pro pěstouny, kteří chtějí svému dítěti pomoct uspět ve škole
Pro děti, které si nesou těžkou minulost a potřebují jiný přístup k učení
Pro rodiče, kteří cítí, že je škola tlačí do řešení, kterému nerozumí
Pro všechny, kdo věří, že vzdělávání má být cestou růstu, ne trestem
Kdo vás školou provede?
Štěpánka Maryšková
lektorka, máma, pěstounka, učitelka
Jsem v první řadě máma tří dcer – dvou dospělých a jedné v pěstounské péči. S pěstounstvím jsem začala před více než deseti lety jako přechodná pěstounka – stejně jako obě Marcely. Děti mě stále učí být naslouchající, tvořivou, trpělivou a vnímavou.
Ve školství pracuji od roku 1998. Mám dlouholetou zkušenost s dětmi, které potřebují jiný přístup, jiný rytmus, jinou míru trpělivosti i podpory. A právě to nabízím: jiný pohled na vzdělávání, který začíná u dítěte.
Ve volném čase tvořím, hýbu se, pečuji o zahradu. Ale nejvíc mě proměňuje každodenní život s mou nejmladší dcerou. Díky ní chápu, že výchova a vzdělávání nejsou jednosměrné – ale vzájemný tanec pochopení a důvěry.